Семінар - практикум 2014
У Вівторок 29 квітня 2014 року відбувся виїзний семінар - практикум для курівників гуртків Сторожинецького районного ЦЕНТУМу на базі Банилово - Підгірнівської гімназії. Навчальний заклад радо зустрів учасників заходу. Школярі зі щирим ентузіазмом та патріотизмом співали гімн школи, пісні про рідне село, декламували вірші.
Із вітальним словом звернувся до присутніх директор гімназії, відмінник освіти України, лауреат премії ім. О. Поповича, дипломант ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2002» Ярослав Георгійович Стрілецький. Наголосив, що навчальний заклад поглиблено працює за філологічним та біологічним профілями. Школярі та педагоги гімназії неодноразово демонстрували високі показники своєї роботи на районному, обласному та всеукраїнському рівнях. На даний час одним з пріоритетних завдань гімназії є застосування проектних технологій у навчально-виховному процесі позашкілля. Саме цьому питанню був присвячений семінар - практикум.
Педагогічним досвідом та професійною майстерністю ділилися керівники чотирьох гуртків, що діють на базі Банилово - Підгірнівської гімназії. Зокрема, вихованці гуртка «Юні бджолярі» (керівник – Андрій Васильович Кривко) демонстрували практичні навички виготовлення та ремонту бджолярського реманенту. Школярі обговорювали, як зробити рамки для вуликів, очищували годівнички від воску та прополісу після зимівлі, наголошували на потребі їх дезинфекції та додаткової герметизації, пояснювали умови експлуатації пильцевловлювачів тощо. Дітям подекуди від хвилювання бракувало красномовства, однак їх майстерні дії засвідчували безперечну обізнаність у секретах бджолярства.
Продовжила роботу семінару Надія Аврелівна Харитон – керівник гуртка «Юні квітникарі». З її легкої руки у гімназії створено «Галерею кімнатних рослин». Одна з них – бегонія королівська – стала об’єктом науково - дослідної роботи на тему «Вплив мінеральних та органічних добрив на ріст і розвиток рослин». Гуртківці вивчали вплив мінеральних калійних добрив та органічних настоїв курячого й пташиного посліду на ріст квітки. За допомогою лакмусових папірців визначали кислотність ґрунту, зіставляли дані із порівняльною шкалою. Результати проведеної роботи засвідчили, що приріст існуючих та появу нових листків бегонії стимулюють краще мінеральні, аніж органічні добрива. Зауважимо, що вказана науково - дослідна робота здобула ІІІ місце на обласному етапі «Зльоту юних аграрників».
Наступним етапом семінару - практикуму став виступ Марини Миколаївни Гаврилюк – керівника гуртка «Природа навколо нас», що функціонує на базі Новобросківецької ЗОШ І - ІІІ ступенів. Педагог поділилася досвідом щодо планування та проведення науково - дослідної роботи, наголосила на основних принципах педагогічної діяльності. Презентувала слухачам результати проведеної акції «Парад квітів біля школи», а також дослідження «Зимуючі птахи нашої місцевості». Обрані теми підтвердили високий фаховий рівень керівника гуртка, адже здобули призові місця районного та обласного рівнів. Детальніше Марина Миколаївна зупинилася на основних напрямках роботи гуртка:
- квітково-декоративному;
- плодово-ягідному (представлений вирощуванням різних сортів полуниці);
- селекційному (вирощування моркви, буряка, картоплі);
- виробничому (догляд за 130 насадженнями молодих плодових дерев).
На базі Банилово - Підгірнівської гімназії вже 26 років поспіль працює дитяча фотостудія «Зеніт», яку очолює відмінник освіти України, Педагог з великої літери Іван Танасійович Місікевич. Слухачам семінару запропоновано переглянути роботи гуртківців різної тематики – пейзажну зйомку, портретну, жанрову, спортивну. Вихованці Івана Танасійовича регулярно здобувають призові місця не лише на обласних та всеукраїнських конкурсах і фестивалях, а й стають переможцями міжнародного рівня. Окрім фотографії, гуртківці практикують відеозйомку, розробляють власні короткометражні фільми та мультфільми.
Учасники семінару взяли участь у акції «Посади дерево», доповнивши ландшафтний дизайн гімназії паростками кучерявої верби з Німеччини. Відвідали місцеву пасіку, де за круглим столом обговорили особливості побаченого практичного застосування проектних технологій у навчально - виховному процесі позашкілля, виділивши основні його етапи:
- збір інформації;
- планування динамічних груп;
- виконавчу стадію;
- підсумки.
Кожен молодий спеціаліст ЦЕНТУМу мав нагоду переоцінити власний педагогічний досвід та відчути готовність йти до нових особистих звершень разом із своїми талановитими вихованцями.