ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ЦЕНТУМ
С.М. Демчук
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
керівника гуртка ЦЕНТУМ
1. Загальні положення
1.1. Посада керівника гуртка належить до посад педагогічних працівників.
1.2. Керівника гуртка (код 3476 за Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010, затвердженим наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327) призначає на посаду та звільняє з неї директор загальноосвітнього закладу (далі – навчальний заклад).
1.3. Керівник гуртка підпорядковується безпосередньо директору ЦЕНТУМ.
1.4. Основним напрямом діяльності керівника гуртка є розвиток здібностей і обдарувань учнів, задоволення їх інтересів, духовних запитів, потреб у професійному визначенні.
1.5. У своїй діяльності керівник гуртка керується Конституцією України; законами України, рішеннями Кабінету Міністрів України, наказами та іншими нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління освітою з питань охорони праці, пожежної безпеки; статутом і правилами внутрішнього розпорядку навчального закладу; наказами та розпорядженнями директора навчального закладу; цією посадовою інструкцією.
1.6. Керівник гуртка систематично обмінюється інформацією з питань, що входять до його компетенції, з керівництвом і педагогічними працівниками навчального закладу.
2. Завдання та обов’язки
2.1. Планує, організовує та здійснює навчально-виховну, організаційно-масову роботу гуртка ЦЕНТУМ.
2.2. Здійснює набір дітей до гуртка.
2.3. Вивчає індивідуальні особливості, здібності, інтереси та нахили дітей з метою створення умов для забезпечення їхнього розвитку. Комплектує групи для занять з урахуванням рівня розвитку дітей.
2.4. Обирає ефективні форми, методи та засоби роботи з дітьми.
2.5. Виявляє здібності дітей, сприяє їхньому розвитку.
2.6. Надає практичну допомогу дітям в оволодінні вміннями та навичками з питань екологічного виховання, готує їх до участі у конкурсах, акціях, масових заходах.
2.7. Забезпечує збереження життя і здоров’я дітей, зокрема стежить за дотриманням правил безпеки життєдіяльності під час занять, санітарним станом приміщення, у якому проводять заняття.
2.8. Проходить навчання і перевірку знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності раз на три роки.
2.9. Консультує батьків або осіб, які їх замінюють, з питань розвитку, виховання та навчання дітей, проводить відкриті звітно-показові заходи.
2.10. Вносить пропозиції до річного плану роботи навчального закладу.
2.11. Бере участь у роботі педагогічної ради та ради навчального закладу, а також у роботі методичних об’єднань та в інших формах методичної роботи.
2.12. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність кожної дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства, запобігає шкідливим звичкам, пропагує здоровий образ життя.
2.13. Постійно підвищує свій професійний рівень, займається самоосвітою.
2.14. Проходить атестацію раз на п’ять років.
2.15. Проходить обов’язкові профілактичні медичні огляди.
2.16. Веде необхідну документацію за встановленою формою та забезпечує її зберігання.
2.17. Забезпечує збереження обладнання; вносить пропозиції щодо розвитку матеріально-технічної бази гуртка.
3. Права
Має право:
3.1. Вільно обирати педагогічно доцільні форми, методи і засоби роботи з дітьми.
3.2. Брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу.
3.3. Захищати свою професійну честь і гідність.
3.4. Ознайомлюватися з документами, що містять оцінку його роботи, давати пояснення щодо їх змісту.
3.5. У межах своєї компетенції повідомляти адміністрації навчального закладу про виявлені недоліки у діяльності закладу та вносити пропозиції щодо їх усунення.
3.6. Підвищувати свою кваліфікацію.
3.7. Отримувати від керівництва навчального закладу та інших педагогічних працівників підтримку під час виконання посадових обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.
4. Відповідальність
Несе відповідальність за:
4.1. Неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені статутом, правилами внутрішнього розпорядку навчального закладу та цією посадовою інструкцією.
4.2. Вчинення проступків, не сумісних із роботою на посаді педагогічного працівника.
4.3. Заподіяння матеріальної шкоди навчальному закладу.
5. Повинен знати
5.1. Конституцію України; Закони України; укази Президента України; постанови та рішення Верховної Ради України; постанови Кабінету Міністрів України щодо освітньої галузі; накази та розпорядження Міністерства освіти і науки України; Декларацію прав і свобод людини; Конвенцію про права дитини; інші законодавчі та нормативно-правові акти з питань освіти.
5.2. Педагогіку, психологію, вікову фізіологію; досягнення сучасної психолого-педагогічної науки і практики.
5.3. Програмові вимоги, методику освітньої роботи.
5.4. Правила і норми охорони праці, безпеки життєдіяльності, правила виробничої санітарії та пожежної безпеки.
5.5. Державну мову.
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. Вища педагогічна або інша фахова освіта (екологічна, майстри народних ремесел).
6.2. Практичний досвід, знання, вміння у галузі народних промислів, народного мистецтва.
7. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Для виконання своїх обов’язків взаємодіє із:
7.1. Директором з питань режиму, графіка роботи, інших організаційних питань, педагогічної діяльності.
7.2. Педагогічними працівниками з питань організації освітньої діяльності дітей.