ПОРАДИ ПСИХОЛОГІВ

ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ДОВІРИ

З ПІДЛІТКОМ, ЩО ПЕРЕБУВАЄ У КРИЗОВОМУ СТАНІ

 

1. Уважно вислухайте підлітка. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте, не показуйте свого страху. Ставтесь до нього серйозно, з повагою.

2. Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблеми) тимчасові. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.

3. Поцікавтесь, що найбільше в даний час турбує підлітка.

4. Утримуйтеся від моралізаторства («як треба робити»).

5. Впевнено спілкуйтесь з підлітком. Саме це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило в роботі з дітьми - не нашкодити.

6. Використовуйте слова - речення, які будуть сприяти встановленню контакту: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.

7. В розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний і іншим, і унікальний як особистість. Кожна людина, незалежно від віку, може мати позитивну оцінку своїй діяльності.

8. Недооцінка гірша, ніж переоцінка. Надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.

9. Звертайтесь за допомогою, консультацією до спеціаліста, якщо щось насторожило вас у поведінці підлітка.

Шпаргалка для дорослих

або правила роботи з агресивними дітьми

1. Бути уважним до потреб дитини.

2. Демонструвати модель неагресивної поведінки.

3. Бути послідовним в покараннях дитини, карати за конкретні вчинки.

4. Покарання не повинні принижувати дитину.

5. Навчати прийнятним способам виразу гніву.

6. Давати дитині можливість проявляти гнів безпосередньо після психотравмуючої події.

7. Навчати дитину розпізнавати власний емоційний стан і стан оточуючих людей.

8. Розвивати у дитини здатність до емпатії.

9. Розширювати поведінковий репертуар дитини.

10. Відпрацьовувати навик реагування в конфліктних ситуаціях.

11. Учити малюка брати відповідальність на себе.

Шпаргалка для дорослих

або правила роботи з гіперактивними дітьми

1. Працювати з дитиною на початку дня, а не увечері.

2. Зменшити робоче навантаження дитини.

3. Організовувати роботу з дитиною за короткими, але частими періодами, у перервах використовувати фізхвилинки.

4. Бути емоційним, експресивним педагогом.

5. Понизити вимоги до акуратності на початку роботи, щоб сформувати у дитини відчуття успіху.

6. Посадити дитину під час занять поряд з дорослим.

7. Використовувати тактильний контакт (елементи масажу, дотику, погладжування).

8. Домовлятися з дитиною про ті або інші дії заздалегідь.

9. Давати короткі, чіткі і конкретні інструкції.

10. Використовувати гнучку систему заохочень і покарань.

11. Заохочувати дитину відразу, не відкладаючи на майбутнє.

12. Надавати дитині можливість вибору.

13. Залишатися спокійним. Немає холоднокровності – немає переваги.

Шпаргалка для дорослих

або правила роботи з тривожними дітьми

1. Уникайте змагань і будь-яких видів робіт, що враховують швидкість виконання завдання.

2. Не порівнюйте дитину з іншими.

3. Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.

4. Демонструйте зразки упевненої поведінки, будьте прикладом для дитині.

5. Частіше звертайтеся до дитини по імені.

6. Не пред'являйте до дитини завищених вимог.

7. Будьте послідовні у вихованні дитини.

8. Прагніть робити дитині якомога менше зауважень.

9. Використовуйте покарання лише в крайніх випадках.

10. Не принижуйте дитину, караючи ії.